szombat, január 26, 2008

Útinapló 9. - Grenada, St Georges

Január 26.
Grenada

Egész éjszaka nyekergett a kormány, ahogy billegtünk, így miután felkeltem, szemrevételeztem a rohadékot, ami miatt többen nem aludtak, köztük én sem. Rájöttem, hogy a kormánylapát tengelye körüli gyűrű, ami a kormányrudakat és az autopilotot köti össze a tengellyel, erősen kilazult és a biztonsági csapszeg tartja az egész kócerájt össze. Rudival és Imi bácsival konzíliumot tartva úgy döntöttünk, hogy előkészületbe helyezzük a vészkormányt, ami persze nem illett a csapszegre, így kalapáccsal és Imi bácsi reszelőjével finomhangoltunk rajta. Ja, azt meg elfeledtem hozzátenni, hogy elfogyott az édesvizünk.... Így nem állunk meg Grenada előtt sehol, hanem rögtön oda hajózunk, mintegy 44 nm lesz a mai etap. Reggelire olivaolajas-fokhagymás piritóst ettünk, meg gyümölcsöt később, hogy ne kelljen mosogatni, ami meg koszos lett, tengervízzel öblítettük. Szerintem ezt kellett volna eddig is tenni, így nem vertünk volna 1,5 köbméter víz seggére 1 hét alatt :) Most hagytuk el Sisters Rockot, ami két szikla Carricou nyugati partjainál és fordultunk
210-re Diamond Rock iranyába. Nyugodt a tenger, kellemes szél fúj, 6-7 kn-val haladunk, a legényseg pihen. Van meg 27 nm hátra. Utunk során el fogunk menni Kick'em Jenny elsüllyedt vulkánja felett, amiről a térkép azt mondja, hogy figyelni kell a Ch 16ot, mert kitörés előtt rádión mondják be, hogy mekkora az evakuációs kőrzet sugara. Érdekesség: variáció 14,9 fok West. Általában 1,5-2 kn-os áramlatok vannak E-W irányban, könnyű velűk számolni, a megtett utat trackelve szépen látszik a hatásuk, hasasodik a rotta. Baloldalunkon Frigate és Large Island-ot látom, olyan 3-4 mérföldre. Rudi a pilotkönyvet bújja, ami szerint a szigeteken itt összesen ha harmincan élnek.
Az út további részén nagyot beszélgettünk, így hamar elmúlt az a pár óra, míg St. Georges öblébe értünk, ez a fővárosa a szigetnek. Grenada amúgy elég nagy, elvileg túrázni is fogunk rajta. Az utóbbi időben fejlesztették a kikötőt és a marinát is, van víz, villany, de köszönő viszonyban sincs a boják pozíciója a térképével. Ennek ellenére simán kikötöttünk, már vártak az adott helyen, mert Ch16-on előre bejelentkeztünk. Kikötöttünk tehát a Granada Yacht Clubban, kaptunk vízet, lehet tusolni, van rendes fürdőblokk. Heluék elmentek bevásárolni, valószínűleg holnap kirándulunk, este pedig vacsizni és bulizni megyünk.