szombat, január 19, 2008

Martinque - útinapló 1.

újra éled a blog...megint történik velem valami :)
Itteni idő szerint írom az eseményeket, mert így egyértelműbb, legalábbis nekem. Szóval van -5 óra Magyarországhoz képest. Az út sima volt, szokásos apró kellemetlenséggekkel, de végeredményben minden rendben ment. Pici késéssel, 20:40kor landoltunk, jött a transzferbusz és behozott Le Marin-be, ahol a kikotő van. Szerintem némileg alullőtték a busz kapacitását, vagy mi voltunk többen, mint amire számítottak, de tény, hogy a csomagok nem fértek el a jármű gyomrában és ezáltal, mire mindenki fent volt a buszon, úgy nézhettünk ki, mint egy argentín helyközi járat... már csak a csirkésketrecek és a kötözött sertések hiányoztak a tetőről. Gyorsan megtaláltunk a hajót, ami bazi nagy, de nem a szerződésben foglaltaknak megfelelő, ezért ma reggel van egy kis tárgyalás, amire Rudi, Helu es K.István vállakoztak. Sebtiben nekivágtunk élelem után kutatni, előszőr egy lakókocsis pizzeriát találtunk és inkább odébb álltunk, ám az összes hely zárva volt illetve éppen zárt, így visszafalé vettük utunkat a lakókocsishoz. Útközben még viccelődtünk is, hogy mekkora poén lenne, ha az is bezárna, mire visszaérünk, hát majdnem pont így történt, Rudi előrerohant és láss csodát, az "étterem és terasza" újra nyitva állt. Rendeltünk különféle pizzákat, meg hideg helyi sört, és máris jobba éreztük magunkat, bár egyre csak azt kérdeztük egymástól, hogy biztos ébren vagyunk? 25 fok, csillagos ég, tenger és rövidnadrág - januárban. Pár órával ezelőtt még Esztergomban keltem nagyon álmosan, még sötét volt, mikor megérkeztünk Szentendrére Gyuszkóhoz, és most meg tessék, már melegem is van. Mondjuk nem vagyok kevésbé álmos, az tény. Éjszaka volt pár nagyon rövid, de intenzív zápor, ami egyátalán nem zavaró, legalabb hűti és mossa a decket. Reggel már 7 után fent voltunk, Heluék elmentek Imrebácsival reggeliért. Gyuszival eljöttünk a helyi bolhapicra, ahol nagyon sok európai vitorlazó árulja az éppen megunt vagy feleslegessé vált felszerelését, szükségtelenné vált pilotkönyveket, radart, VHF rádiót, lámpákat és minden egyéb elképzelhető cuccot. Itt vagyunk a Mango Bay nevű parti kocsmában, van free wifi, meg hideg helyi sör (Biere Lorraine), ami nagyon fontos ugye! Amúgy minden francia, még az autók rendszáma is uniós francia. Összességében elég gazdagok szerintem, új autók, szép házak. Sok a turista. Össze se lehet hasonlítani mondjuk Thaifölddel, sokkal jobb az infrastruktúra úgy általában, de az emberek hozzáállása a dolgokhoz mutat némi hasonlóságot: mindenki mindennel ráér. Ha valami 20 perc, az minimum 2 óra :) Az árak sem szégyellősek, mint európában. Lassan indulunk vissza a mólóhoz, kiváncsian várjuk mit intéztek Heluék. Gyuszi folyamatosan forgat, mindketten fényképezünk, legközelebb lesz talán fotó is.