vasárnap, január 27, 2008

Útinapló 9. - Update

No az van, hogy kicsit kalandosra sikerült a tegnap esténk. Hosszas készülődés után végre sikerült elindulni vacsorázni, a Tropicana étterem&bar-ba. Nem volt túl nagy szám, de legalább nem maradtunk éhesek, meg hát ittunk helyi csapolt sört is. Aztán elindultunk egy hangos zene irányába, és bementunk Port Louis Marinaba, ahol éppen megnyitó party volt. Simán beengedtek, megnéztük a terveket, hogy mit fognak még építeni. Ilyen lesz. Nagyon komoly fogadás volt, sajnos csak a végére értünk oda, kaja nem nagyon maradt :) Viszont volt helyi rum promo, így nekiveselkedtünk. Játszott egy lokal band, Heluék táncra perdültek, majd némi rum elfogyasztása után mi is, az asztalon. Kisvártatva leszaladtunk fürdeni a partra, majd hazafelé kissé elfáradva bóklásztunk az utcán, ahol megállítottunk egy taxibuszt, hogy vigyen haza. A marina bejáratánál rábeszélt minket Anthony, hogy még nézzünk el egy helyre, ha nem tetszik visszahoz. A szórakozóhelyre nem engedtek be, mert nem voltunk megfelelően öltözve. Ezután Helu kitalálta hogy éhes, így a srác elvitt minket egy kb 10 km-re lévő városba (?), ahol volt egy tér, kb 300 helyi fiatallal, olyan lakókocsikból adták a kaját, amin komoly rácsok voltak. Mikor megkaptuk a szenyókat, Gyuszitól azon nyomban elrabolták, és míg én sört vettem egy teherautó platójáról, gyakorlatilag neccesre eszkalálódott a szitu, és a buszba pattanva hangos Anthony GO! felkiáltásokkal ösztökéltük a sofőrt a hely elhagyására. Visszamentünk a marinába, ahol latin est volt a bárban, Helut megtáncoltatta valami általa félistennek nevezett srác, mondjuk tény, hogy marha jól pörögtek. 3 óra felé bezárt a bazár, de a buli a kocsikból szóló zenére folytatódott a parkolóban. Fél4 - 4 körül kerültünk ágyba. Rudi reggel negyed9-kor ébresztett, most reggeliztünk, és itt van George, aki egy 5-6 óras túrára visz minket a szigeten.
Körbeutaztuk a szigetet, ami eléggé hegyes, nagyon meredek utakon mentünk felfelé, láttunk igazi őserdőt, benne kis kerteket, öreg hatalmas fákat, csodálatos kilátással. Voltunk a vízesésnél is, a képek majd mesélnek. A legmagasabb pont 1970 ft magas volt, ahol a vulkanikus működés során kialakult tavat és a kilátót néztük meg. A dzsungel baromi érdekes, zömével azokat a növényeket látni, amikkel otthon a virágosnál is találkozunk, csak tízszer akkorában. Hatalmas páfrányok és egyéb fikuszok. Hazafelé úton vettünk gyümölcsöt és bepillantást nyertünk a helyiek életébe, végigmentünk kis falukon és nagyon szegény településeken is, összességében megérte az út, nagyon érdekes volt. George kitett minket a marinában, ahol ebédeltünk, majd átálltunk egy öböllel odébb, ahol hatalmas buli és koncert volt a parton. Rudi és István dr kimentek megnézni mi a szitu, addig mi olvasgattunk a naplementében. Miután megérkeztek, vacsiztunk és lefeküdtünk aludni. Nem sok értelme lett volna kimenni a töksötétben, száguldozó kivilágítatlan motorcsónakok közt csuromvizesen partraszállni a hulámverésben. Biztos, ami biztos a hajót kivilágítottam, mint egy karácsonyfát, hátha nem találnak telibe. Egész éjszaka megint nyekergett a kormánymű, de csak kikötni tudtam, ami vajmi keveset segített ezúttal a bajon. Emiatt elég álmosan ébredtünk.