vasárnap, február 26, 2012

Phu Quoc (feb 24-25)

A reggelizőhely messze a legjobb eddig, majdhogynem azt mondhatnám olyan, mint otthon, leszámítva néhány érdekességet. Az alap, hogy a kertre és a tengerre néz :) Van fura szalonna, fura felvágott - ezeket meghagytuk kínai konyha és amúgy is malac barátainknak. Az omlettrészleg jó, sok édes süti, kuglóf, kenyerek és lekvárok (papaya, mangó, szilva és ananász), a kávé egész iható. Egy sereg csömölcs is van, dragon fruit (pink hájjal, belül mintha mákos lenne), ananász, mangó, guava, licsi, stb. Ami még tök jó, az a félig fagyasztott édes joghurt kis üvegcsében, ilyet sehol sem láttunk, de isteni finom.
Reggeli után motort béreltünk és elindultunk Sao Beach irányába délnek. Az út, mármint az aszfaltos mintegy 2-3 km után vörös poros földúttá változott, olyan hidakkal, mint a filmekben - deszka a keréknyomnál. Egy szük óra alatt megérkeztünk, olyan fehér finom homokos partra, mint a liszt. Még sosem láttunk ilyet. Olyan finom volt, hogy nyekergett a talpunk alatt. Egy részén bazi nagy kövek is voltak, csináltunk egy csomó fotót. Délutánig henyéltünk itt, aztán a nyugati parton végighúzódó úton jöttünk vissza a szállodába. Ez volt csak a fekete leves, mert odafelé is poros volt az út, de nem volt forgalom, itt meg buszok és kocsik kavarták a vörös port. Ahogy megérkeztünk a szállodában csal lestek :) A szemüvegek helye fehér, mindenhol máshol vörös por borított minket!!! Szintén készült kép erről :)
Este pizzát rendeltünk az étteremből a szobába, mintegy 4 telefon és 1 óra alatt sikerült kivitelezni a projektet.

Másnap egésznapos döglést rendeltünk el, könyvek, újságok, kora reggel lefoglalt privát bungaló. Ebédre Zsófi az út másik oldaláról beszerzett ananászt, mangót ettük, ráadásul hideg sör is várt! Mondom én, hogy megéri megnősülni :) Este beslattyogtunk az éjszakai piacra (igen, mindehol van ilyen), és életünk legfinomabb halas ételét ettük. Mindenhol pár órás fogást terítettek ki, abból lehetett választani. én egy szép nagy adag tonhalat szúrtam ki, valami pác cucc is volt rajta. A menü a következőkből állt: ez a csoda tonhal grillen, fried rice zöldséggel, nyárson grillezett zöldségek és persze egy nagy üveg hideg Saigon sör. Azt kell mondjam a legfainabb vacsora eddig. Utána elvánszorogtunk a világítótoronyig (kötelező világítótornyot nézni, ha van :), útközben láttunk érdeeks dolgokat áruló piacosokat, pl kitömött krokodil havannabarna csizmában, kifeszítve megszárított gyík, egyéb, szárított testrészek, kitudja milyen állat (?)-ból...

Katidali írta...

:) iriiiiiiiigykedeeeem :)))))egy kitömött-éppen egy egérre rávetődő pózban kiszárított gyíkot rendelek magamnak souvenirnak :)