vasárnap, február 26, 2012

Cambodia, Siem Reap (feb 21)

A reggeli kelés kicsit nehezünkre esett, de megérte a látványért. Még sötétben értünk Angkor Wat templomához, sikerült egész jó helyet kifogni. Sok száz embert hoztak busszal, tuktuk-kal, motorral. Szerintem egész jó képeket csináltunk, van köztük klasszikus Angkori napfelkeltés- ezt nem lehet kihagyni -, de utána elsétáltunk a templom mögé, ott szerencsére kevesebb ember volt.
Fél 8 körül Sam-mel visszavitettük magunkat a szállodába, reggeliztünk, majd 9 körül útnak eredtünk, mára 6 templom volt betervezve, de csak négyet jártunk be, a többi elég kicsi és nem annyira látványos. Napközben eszméltünk rá, hogy otthon nem fogjuk tudni beazonosítani, hogy melyik képek hol készültek, ezért ma minden új megálló előtt lefotóztuk a térképet :) A templomok ma is gyönyörűek, lélegzetelállító, hogy amikor Szt István tevékenykedett, micsoda metropoliszokat építettek ezen a tájon a dzsungel közepében... Láttunk néhány nagyon szegény embert, akiket az aknák megcsonkítottak, volt olyan apa, akit a kisgyermeke etetett, mert másképp nem tudta megoldani. A sok képeslapot és karkötőt áruló kislány közül ma megsajnáltam egyet, szegénykém olyan kis csöndes volt, nem olyan erőszakos, mint a többi, tőle vettünk ezt-azt. Három-négy felé hazaértünk a szállodához, gyorsan ebédeltünk, majd kifeküdtünk a medence partjára, felkészülvén a másnapi egész napos busz túrára.
Este végigjártuk az éjszakai piacot, sok dolgot jóval olcsóbban meg tudtunk venni, mint a soron a Pub Streetnél.
A szokásos kis útszéli barátainknál ismét egy jót kajáltunk, majd irány az ágy, másnap 5:30-kor jöttek értünk.