csütörtök, szeptember 03, 2009

Csónakmotorok - újabb öreg darab

A minap egy új példánnyal gyarapodott szerény gyűjteményünk. Eddig többnyire a múlt század vége felé gyártott darabok domináltak, de az utóbbi két kincs, 1947 és 1958-as születésű. Nézzük most az utóbbit!
Neve: Elgin (később McCullogh)
Gyártó: Elgin / Wets Bend Co.
Gyártási év: 1958
Lóerő: 2
Hűtés: levegő
Lökettérfogat: 3.76 köbhüvelyk
Keverék: 2 gallon benzinhez 1 pint olaj (ezen még matekolok, de kb. 1 liter olaj megy 13.3 literhez)
Az iroda garázsában leltem rá, és a tulajdonosával egy motorcsónakázás + halászlevezés kombinációra cseréltem rögvest, ezúton is köszönöm neki!
A motor relatíve jó állapotban van, könnyedén jár a dugó benne, szemmel láthatóan nem sokat használták, szerintem 100 óra alatt van rendesen. Első blikkre 100%-os, azaz semmi sem hiányzik róla. Az összes kis kallantyú, fogantyú, stb megvan és ép. A matricák picit kopottak, de a fejtankon egy horpadás sincs. Pár helyen erősen rozsdás, főleg az átmenő csavaroknál, de rögvest kémiai támadást indítottam a korrózió ellen.
Háttérinformációk, rajzok, alkatrészek és fórumok dögivel a neten, érdemes megnézni az oldalukat itt. Ilyen esetekben nem bánom, hogy lököttek az amcsik :) Még fanclub-juk is van, rendszeresen találkoznak. Még videot is találtam, igaz ez lényegesen rosszabb állapotban van, mint az enyém.



1 megjegyzés:

Sotto írta...

öhm...nagyon gratulálok, mert úgy vélem, nagy rajongója vagy a motoroknak, hozzászólni többet nem tudok, ez amolyan pasis téma. Amivel nem lenne bajom:) csak fingom nincs az érintett témáról:D