szerda, január 21, 2009

Békés tüntetés Londonban...



Előre szeretném leszögezni, hogy nem kívánok ítélkezni a most kialakult gázai helyzettel kapcsolatban, csupán egy vitaindító témának tartom a fent közölt képeket. Forrásuk, valamint még több kép: ITT.
A kérdés, ami felvetül bennem a következő: nem visszás egy kicsit ilyen transzparensekkel rohangálni London utcáin, miközben ott élnek, nyilván segélyt kapnak és egyátalán...? Emlékeztek a Mohamed karikatúrás esetre? Vagy a párizsi "fiatalokra", akik autókat gyújtottak fel és lelakták a francia fővárost? A héten történt egy szintén vitás eset Németországban, Izrael ellenes tüntetőket izraeli zászlóval az ablakban hergelni szerintem nem túl okos dolog, a rendőrt - aki meg leszedi a zászlót - kirúgni, minimum kérdéses. Ha ezért felfüggesztették, mi járt volna azért, ha végignézi, ahohgy a tüntetők (természetesen békésen, mint a fenti képeken) "benyitnak" a zászlós emberhez, majd illedelmessen (és békésen) meglincselik? Persze lehet hozni érveket pro és kontra, meg nem is voltam ott - ez igaz. De húzzunk egy durva párhuzamot... Évekkel ezelőtt külföldön tanultam egy jóbarátommal, ami akkor, az ottani barátaink segítsége nélkül nyilván nem jött volna össze. Közel fél évig laktunk egy kollégiumban és hétvégente a baráti családoknál, iskolába jártunk, programokon vettünk részt és teljes ellátást kaptunk. Tizenéves lévén, egy fiúkollégiumban elkerülhetetlenek voltak a konfliktusok, melyek után Tamással nem álltunk ki az udvarra táblákkal, hogy vesszen a nép és az ország, mind meg fogtok halni... Lehet, hogy demagógnak gondoltok, de ne a részleteket nézzétek, biztos akadt volna jobb példa is; a gondolatmenete remélem érthető volt. Hálás lennék, ha kommentelnétek, kíváncsi vagyok mit gondoltok erről. Peace.

3 megjegyzés:

Noémi írta...

Ennél neccesebb és összetettebb témát talán keresve sem lehetett volna találni.Így kommentre egyelőre nem vállalkozom, viszont a témához kapcsolódóan szerintem érdemes elolvasni ezt a posztot, amely - szerintem - igen jól összefoglalja ezt a gázai problémakört.
http://trsalty.blogspot.com/2009/01/gza-palesztna-izrael.html

Akos írta...

Igen, én is sokat gondolkodtam rajta, hogy írjak-e. Végül megszületett - az egyik kép hozta meg a végső lökést...

Stve írta...

Maradva a párhuzamos gondolatmenet példádnál , ezt elolvasni kéretik:
http://www.kemma.hu/cikk/205684

Most saját gondolatot nem erőltetnék , szerintem a cikkből kimásolt idézet , pont megfelelő, csak a "roma" és a "dr. Mátics István" megjelölést/nevet kell behelyettesíteni.


"Máshol is előfordulhat ilyen eset. Nálunk sem ez volt az első, de azért nem gyakori. Összecsődültek a romák, erős érzelmi megnyilvánulások zajlottak le néhány perc alatt. Azóta már elnézést kértek – teszi hozzá dr. Mátics István, akitől azt is megtudjuk, a család egy része konszolidált életet él, asszimilálódtak."

Bááár! Erős érzelmekkel bíró egyednek tartom magam , de azért mégsem............