szerda, július 14, 2010

Google Reader - hogyan olvass híreket?


Használsz hírolvasót? Melyiket? Én, aki a tarkómra tetováltattam a Google 6 betűjét, természetesen a Google Reader-t favorizálom. Jelen állás szerint 80 forrás 4 csoportba szelektálva pumpálja az infot az arcomba közel real time. Ez naponta átlagosan 40-70 hírt jelent. A források igen szofisztikált szabályaim szerint vannak kiválasztva és csoportokba rendezve. Javarészt hazai szakmai oldalak, blogok (Médiainfo, Médiablog), hazai szakemberek írásai (JabJab, Konrád, Invalid Click) és nemzetközi anyagok (Smashing Magazine, Wired, Inside Facebook) segítségével maradok up-to-date. Mondjuk 15-20% egyéb olyan RSS, ami valamilyen ok folytán érdekel engem.

A default nézet a >>Minden olvasatlan elem<<. Visszatérő problémám, hogy képtelen vagyok szépen sorjában, egyiket a másik után végigolvasni. Mondom mi van: először átpörgetem az összes elemet, kivágom azt, ami a lead alapján tutira nem érdekel (kevés az idő olvasgatásra kérem, esélye sincs, hogy mindet elolvassam), így kapok egy szűrt listát. Ezekből az elemekből a cím alapján elolvasom a legérdekesebbet vagy legaktuálisabbat, DE! Ha túl hosszú és nincs időm a végére érni, akkor megy vissza olvasatlanba, ha később szükség lehet rá, akkor kap egy csillagot (külön policy alapján érdemlik ki), néhányukat kinyitom az eredeti helyén, mert fontos a képi elem vagy a szöveg egésze. Így fogynának el szépen naponta a feedek, ezzel szemben már megint van egy jó 30as lista, aminek a legrégebbi eleme június 16. Ebből törölni két esetben lehet, ha elolvastam vagy ha nagyon sok halmozódik fel :)

Picture credit: 4.bp.blogspot.com

Nincsenek megjegyzések: