kedd, június 02, 2009

Nem vagyunk felnőve az új médiához

Alább egy érdekes prezentáció (via Longhand), ami számos példát hoz arra, hogy a klasszikus média - értsd TV, rádió, újság - haldoklik, ám velük szemben az internet, pontosabban annak is a közösségi része milyen ütemben fejlődik. A növekedéssel nincs is gond, hiszen annak idején a rádió vagy a TV hasonló dörgedelmeket válthatott ki számos fórumon. Sokkal inkább a növekedés és a fejlődés üteme az, ami aggaszt. Konkrét számokat is hoz a prezentáció, lássuk csak hány évre volt szüksége az egyes médiumtípusoknak az 50 milliós közönség eléréséhez: Rádió - 38 év, TV - 13 év, Facebook - 2 év! Bámulatos arányok. Csakhogy az ilyen mértékű növekedést szellemileg képtelenek vagyunk lekövetni. Lásd Susan Boyle, aki az angolok ünnepelt és felkapott Megasztár-jelöltje volt hetekig. Az internet adta lehetőségeknek, köztük a közösségi médiának köszönhetően Susan Youtube videóit közel 100.000.000-szor töltötték le, de mire olvassátok, az is lehet, hogy sokkal többször. Pár nap alatt egy ember, akit előtte még talán a szomszédok sem ismertek, - nyugodtan mondhatjuk - világsztár lett. Majd elbukta a döntőt és most kórházban kezelik. Két hét múlva senki sem foglalkozik vele majd. Ezt nem is lehet ép ésszel feldolgozni. Ez az új média felelőssége?

UPDATE: Ezek szerint nem csak nekem tűnt fel....

1 megjegyzés:

Ogre.G írta...

"...felkapott Megasztár-jelöltje volt hetekig"
Ennyi idő alatt talán már rögzülhetett is volna a neve. De most, hogy a kórházi kezelése, és a körülötte kavart botrány folytán "bulvár-szotyi" lett belőle, még vagy 2 hétig sztár lesz. :P