szombat, november 08, 2008

Új cél... Peru Ocean Shore

Még várom a máltai képeket a többiektől, addig is íme egy rövid poszt arról, hogy melyik desztináció áll jelenleg a lista élén nálam. Az első hely biztos, a második-harmadikért folyik a verseny.












Peru, azon belül is a nyugati partvidék. Egyik nap nézegettem azokat a híres vonalakat, melyek Nazca közelében találhatók. Elképesztő méretekben hozták létre ezeket a rajzokat, nem is értem, hogy tudták ilyen arányosan elkészíteni, hiszen egyben csak a levegőből látható az ábra. Nemrég újakat is találtak az egyik fennsíkon. Google Earth-ben megkerestem a koordintáták alapján (14-43' S 75-08'W). Több száz alkotás, melyeket ie 200 és isz 700 között építettek, szerintem óriási munkával. A Wiki szerint ez a Föld egyik legszárazabb területe. Ha valaki veszi a fáradtságot, és megnézi a környéket az Earth-ben, láthatja, hogy hatalmas fennsíkok húzódnak a Csendes-óceánig az Andok lábaitól. Ezután kezdtem el képeket nézegetni a neten és elhatároztam, hogy bár a kontinens mindig is szerepelt a listán (főleg Peru, Chile és Argentína), meglátva a fenti képet (forrás itt) masszív előnyre tett szert. Ezennel megkezdődik a nagy túra előkészülete, mely valószínűleg éveket emészt fel, de minden bizonnyal beteljesedik egyszer. A szokásos metódust választanám: ha már egyszer ott vagyok, a lehető legtöbbet látni - tapasztalni. Szóval első körben valahogy így nézne ki a dolog:
Peru - Lima, Titicaca tó, Cuzco és az egykori Inka Birodalom, Machu Pichu.
Ezen felül Brazíliaban az Amazonas vidéke, Chileben Tűzföld, Patagónia, ahol a szelek születnek, végül Argentínában Iguazu vízesés, Buenos Aires. Tudom jó nagy túra, de ha csak a negyede összejön, azzal is meg leszek elégedve.

1 megjegyzés:

Gyula írta...

Ha osszejon mindenkepp szolj elotte. En is epp par napja nezegettem ugyanazokat a rajzokat es dontottem el hogy elmegyek megnezni....
Ha mar "itt" vagy akkor NY, Philadelphia, Boston, Washington is beleferne, szinte semmibe nem kerul....
Udv.