hétfő, február 20, 2012

Cambodia, Siem Reap (feb 19-20)

Kora reggel jött értünk a taxi, kivitt a reptérre. Bazi nagy mákunk van, mert egy órával elnéztem az indulást, de pont jókor érkeztünk, legalább nem kellett várni sokat. Elrepültünk Saigonba, ott már príma idő volt, napsütésban, 30 fokban átmásztunk a nemzetközi terminálra. Útközben találkoztunk egy jólöltözött patkánnyal is :)
Délután 1-re már Siem Reap-ban voltunk, a vízumügyintézés pikkpakk ment (ugye aki, előrelátó és hoz magával igazolványképeket), legomboltak 40 USD-t és már mehettünk is kifelé. Nagy meglepetésünkre név szerint vártak minket, pedig nem rendeltük meg, mert azt olvastam helyben féláron intézhető. Sam egy kedves srác, felajánlotta, hogy 3 napig visz mindenhova minket. A szálloda nagyon jó, a város maga sokkal jobb, mint Vietnamban bármelyik eddig. Egy csomó 4-5 csillagos szálloda van, golfpálya, meg amit akarsz. Állítólag lehet aknavetővel lövöldözni állatokra, de bizonyítékot csak géppisztolyra találtunk :) Nagyon kedves nép, mindenki beszél angolul. A mi szállodánk pont olyan, amilyennek a booking.com-on leírták, van medence, közel a Pub Street.
Gyorsan kicuccoltunk, megegyeztünk Sam-mel és elmentünk Angkor Wat-ba, a legnagyobb építményhez. Az egész hatalmas területen kismillió épületet fedeztek fel, 10-13. század között épültek és hindu/buddhista vallási funkciójuk volt, néhány uralkodói palota mellett. Már akkor milliónyi ember élt ezen a területen... Angkor Wat egy csoda, a nap végén még szebb, mert vörösben izzik az egész.
Este elsétáltunk a Pub Streetre, olyan mint Phuket Thaiföldön, ezer kocsma, étterem, árus, egy nagy katyvasz az egész. Érdekes keveréke a nyugati szolgáltatásoknak és a helyi áruknak, kajáknak. Egyszerűen nem lehet betelni ezzel. Kinéztünk egy faintos kajahelyet ahol sokan ültek (ilyen helyen mindig jó a kaja). Az "étterem" úgy készül este, hogy a járdára kiraknak asztalokat és székeket, mögötte a fűre meg a konyhát. Befogadtuk Johnny-t, a holland srácot, mert nem volt helye, így hárman kajáltunk egy iszonyat jót némi sörrel. Két főétel (vega és tengericuccos fried noodle) + egy nagy sör = 5 USD... Utána még sétálgattunk, láttunk békákat sütő egységet is (Khmer Frogs), de végül beültünk sörözni egy pubba, ami teljesen európai normák szerint nézett ki és működött, itt is fél USD egy kor sör :) Jó hely ez mondom. Az utcán tömeg, a helyiek meg próbálják rájuk sózni amit lehet. Például vannak kitömött krokodilok, meg olyan nagy üvegkádak, aminek a szélére ülve kis halak lerágják a lábadról a nemtudommit. Biztos, ami biztos kiírták, hogy "no piranha".

Másnap reggeli után indultunk további templomokat megnézni, nem csalódtunk ma sem, Sam gyönyörű helyekre vitt minket. Voltunk egyben, ami eléggé benne volt az erdőben, ez az a hely, ahol a 2-300 éves fák gyökerei között vannak az épületek. Egyik helyen megcsípett valami, baromira égett, nem volt őszinte a mosolyom, nem tudtam, hogy 5 percem, vagy 40 évem van még hátra :) Sam is kissé ijedten kérdezte, hogy ugye nem kobra vagy pók?! Miután megállapítottuk, hogy valószínű egy fekete darázs, azt mondta nem para, igaza volt, estére már csak viszketett. Azért onnantól óvatosabban léptünk és jól megnéztük hova ülünk le. Egyik helyen láttunk egy bazi nagy pókot is, fénykép van róla!
Ebédelni visszajöttünk a Pub Streetre, sikerül a wikitraveles ajánlás alapján egy kiváló indiai konyhát találni. Kicsit döglöttünk a medencénél, majd a délutáni körben kisebb templomokat néztünk meg, ma közel 300 képet csináltunk.
Este újra az utcainál vacsoráztunk, ismét kifogástalan volt a kaja! Szerintem túlparázzák Cambodiat az emberek, főleg a neten... A piacon végre találtam Gilang gyökeret, vettünk fűszereket, meg a Zsófinak csokit (nem egyszerű feladata itt!). Hazafelé láttunk egy robogón egy apát, egy anyát, köztük a gyereket (eddig semmi extra), de hogy a mama a kezében fogott egy botot, amire egy infúziótasak volt erősítve és így közlekedtek, ez már sok volt mára :) Természetesen az infúzió be volt kötve!
Holnap napfelkelte 5:30-kor... Nem vagyunk normálisak, de már most tudjuk, hogy megéri...

Stve írta...

Ő , remélem semmi extra , csak élvezitek a semmit tevést , és nem emberrablók fogságában vagytok.
Az utóbbi esetben , a követeléseikre vagyunk kíváncsiak , az előbbi okán , meg természetes , hogy nincs életjel .

Mottó:
" .... mennyire vagy túsz , sörhöz hozzá férsz ? "

Akos írta...

Kérlek szépen, igazad van, hanyagoltam a posztokat, mentségemre szóljon, hogy masszív nászutazásban vagyok épp :)
De amint látod, pótoltam a restanciát. Embert nem akarnak rabolni, rendes népség! Túsz nem vagyok, de a sörhöz lépten nyomon hozzáférek, ráadásul botrányos 100-150 Ft-os áron, ebből adódóan nyilvánvaló, hogy nem a kétes tisztaságú vízzel oltom szomjom. És mivel nagy meleg van, muszáj a megfelelő folyadékbevitel, ugyebár :)

Katidali írta...

óvakodj a pókoktól!

Párszor felnyerítettem a nevetéstől az olvasás közben :))))))))))
Kedvenc részeim, amiken holnap a zsúfolt 112-es buszon magamban nagyon fogok mosolyogni:
1. láttál egy "jól öltözött patkányt"-mindent visz!:D

2. "állítólag aknavetővel lehet lövöldözni az állatokra"-(ki az a barom, aki ezt élvezi?!)

3. "akvárium, aminek a szélére ülhetsz, és leeszik a lábadról a nemtudommit" :DDDD Áki! az elhalt hámsejteket!