kedd, november 02, 2010

Mandarin vagy klementin?


Ma ebéd előtt megettem 3 mandarint, de eszembe jutott, hogy szokták klementinnek is hívni. Így hát utánajártam a dolognak és lám, kiderült, hogy a mandarin mandarin, a klementin meg a mandarin és a narancs keresztezéséből származó gyümölcs. Amúgy Dél-Kínából kezdték a 19. században Európába importálni. Jól tették... Nem tudom ti hogy vagytok vele, de nekem minden évben az első mandarin hámozásakor érezhető illat azonnal a decemberi ünnepeket juttatja eszembe (gyk: Mikulás/Karácsony). És itt most abba is hagyom a posztot erővel, mert a Karácsony kielemzése egy hosszú, velős értekezés lenne és gyanítom senki sem értene egyet velem.
Kép forrás: http://kkoil.hu

4 megjegyzés:

Katidali írta...

Ezt már egyszer én is kiderítettem :)
SOkkal találóbb név lenne: Marancsin :)

Stve írta...

Ami pedig a karácsonyt illeti, hallgatunk:

Akos írta...

Már csak azt kellene kideríteni, hogy miért nem sikerül megoldaniuk, hogy magmentes legyen? :)
stve: legyen elég annyi, hogy menekülnék az ünnepek elől leginkább...

Stve írta...

momentán ezt igen nehéznek tűnik kivitelezni